Офіційний сайт Токмацької районної державної адміністраці Запорізької області

Розділи

Календар

« Листопад 2019 »
Пн   4 11 18 25
Вт   5 12 19 26
Ср   6 13 20 27
Чт   7 14 21 28
Пт 1 8 15 22 29
Сб 2 9 16 23 30
Нд 3 10 17 24  

Містобудування та архітектура

ОГОЛОШЕННЯ про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля

Додаток 2
до Порядку передачі документації
для надання висновку з оцінки впливу
на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля

___________________________
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)

_201911124792_____________________
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЗОВПРОМЕНЕРГО», код ЄДРПОУ 42258182 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.


1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЗОВПРОМЕНЕРГО»
Керівник – Вальтер Владислав Казак.
72503, Запорізька обл., Якимівський район,
селище міського типу Якимівка,
вулиця Молодих Патріотів, будинок 7.
Тел. (067)-537-04-12.
E-mail: es@nbtas.no
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи .
Планована діяльність, її характеристика.
Будівництво й експлуатація трансформаторної підстанції 330/35 кВ «Азовська» (ПС) із заходами 35 кВ кабелів від двох ВЕС та виходом однієї дволанцюгової повітряної лінії електропередачі (ПЛ) 330 кВ довжиною приблизно 93км (далі - ПС із заходами та ПЛ) з приєднанням до ВРУ 330 кВ ПС 330 кВ «Молочанська» для приєднання до мережі двох вітроелектростанцій загальною встановленою потужністю 750 МВ - Зофія II (ТОВ «Азовпроменерго»), загальною встановленою потужністю 300 МВт, та Зофія ІІІ (ТОВ «Зофія III»), загальною встановленою потужністю 450 МВт. Орієнтовний термін експлуатації ПС із заходами та ПЛ – 25 років.
Технічна альтернатива 1 – «Без проекту».
Ця альтернатива полягає в тому, щоб зберегти поточну ситуацію і не споруджувати ПС із заходами та ПЛ приблизно 93 км довжиною до ВРУ 330 кВ ПС 330 кВ «Молочанська», що в свою чергу не дасть змоги реалізувати проект будівництва двох вітроелектростанцій. З екологічної точки зору цей варіант означатиме, що країна, як і раніше, значною мірою покладається на споживання викопного палива (будівництво та експлуатація ТЕС), тим самим збільшуючи викиди вуглецю, роблячи внесок у глобальне потепління та зміну клімату. Цей варіант вимагатиме будівництва та експлуатації нових атомних енергоблоків на заміну атомних енергоблоків, що мають бути виведені з експлуатації. Внаслідок такого технічного рішення збільшиться залежність держави від імпортованих енергоносіїв. Альтернатива «Без проекту» також відміняє місцеві потенційні можливості працевлаштування, пов'язані з планованою діяльністю. Тому рекомендується використовувати альтернативу «з проектом».
Враховуючи вищенаведене, далі ця альтернатива не розглядається.
Технічна альтернатива 2.
Не розглядається
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
ПС 330/35 кВ буде розміщена на ділянці орієнтовною площею до 6 га, на захід від меж села Шелюги Якимівського району Запорізької області, на землях Якимівської об’єднаної територіальної громади (ОТГ). Для розміщення ПС будуть використовуватись землі, які вільні від житлово-цивільної, промислової забудови та розташовані впритул до дороги. Земельна ділянка/и будуть переведені в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення відповідно до діючого законодавства України. ПЛ 330 кВ довжиною приблизно 93км пройде по території Якимівського, Мелітопольського та Токмацького районів за межами населених пунктів.
Запорізька область є багатою на території, які мають велике природоохоронне та культурно-історичне значення – як в українському контексті, так і в міжнародному. Зокрема, Молочний лиман, від західного узбережжя якого розташована планована ПС та ПЛ проходить на відстані приблизно 4-5 км, включений до переліку водно-болотних угідь міжнародного значення згідно Рамсарської конвенції та є місцем поселення та харчування багатьох видів птахів. Альтернативні ділянки можуть мати певні впливи, які негативно впливають на ці важливі екологічні та соціальні сфери регіону і тому не є оптимальними для ведення планованої діяльності.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Альтернативні ділянки були оцінені з огляду на наявність підходящої землі, наближеності до траси ПЛ 330 кВ, відстань до природоохоронних територій та території розміщення ВЕС 300 МВт (Зофія ІІ) і ВЕС 450 МВт (Зофія ІІІ), а також наближеності до наявної дорожньої мережі. На підставі цих критеріїв, ділянка планованої діяльності була обрана за такими сильними сторонами:
• Підходящий для будівництва рельєф ділянки та геологічні умови;
• Розташування планованого проходження ПЛ 330 кВ та ділянок, на яких буде споруджуватися дві ВЕС;
• Наближеність до автодороги M18; та
• Віддаленість від природоохоронних територій.
З точки зору технології та вартості спорудження, умови обраної ділянки є оптимальними для спорудження ПС із заходами кабелів та ПЛ.
Враховуючи вищенаведене далі територіальні альтернативи не розглядалися.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Метою будівництва запланованої ПС із заходами та ПЛ є приєднання ВЕС Зофія II та ВЕС Зофія ІІІ для виробництва електроенергії і надійного енергозабезпечення півдня України, диверсифікація джерел виробництва енергії, стимулювання розвитку "зелених" технологій на півдні України, покращення інфраструктури регіону, посилення його туристичної та інвестиційної привабливості та забезпечення збалансованого розвитку регіону. Реалізація проектних рішень з виробництва електроенергії за рахунок вітру (будівництво та експлуатація ВЕС) дозволить покращити стан навколишнього природного середовища за рахунок скорочення викидів парникових газів у атмосферу (що відповідає зобов’язанням України у відповідності до Паризької Угоди), забезпечити регіон екологічно чистою електроенергією, створити нові робочі місця і приведе інвестиції в місцеву економіку. Проект буде сприяти зменшенню залежності України від зовнішніх джерел енергії, що відповідає завданню досягнення енергонезалежності України від зовнішніх енергетичних ресурсів згідно Європейської і Української енергетичної стратегії до 2035 року та сприяє енергетичній безпеці України.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
В рамках реалізації Проекту передбачається будівництво трансформаторної підстанції 330 кВ з чотирма трансформаторами по 195 МВА кожний, із заходами від станцій (до 30 кабелів по 35 кВ), та приблизно 93 км однієї дволанцюгової ПЛ до ВРУ 330 кВ ПС 330кВ «Молочанська» для забезпечення надійного приєднання до мережі двох станцій загальною потужністю 750 МВт (Зофія ІІ - 300 МВт та Зофія ІІІ - 450 МВт). Орієнтовні розміри ділянки для спорудження ПС складають 300х200 м. Щорічна генерація екологічно чистої електроенергії приєднаної до ПС із заходами двох ВЕС очікується на рівні приблизно 2 817 360 МВт-рік.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України, а також згідно Експертного висновка та Наукового звіту (що, зокрема, базується на польових дослідженнях) і:
• На екологічні умови довкілля – ґрунти та ґрунтові води, природні комплекси довкілля і рослинність;
• На санітарно-гігієнічні умови – забезпечення безпеки здоров’я та життя людей, дотримання містобудівних умов і обмежень;
• На соціально-економічні умови території – вплив на розвиток регіону, виконання технічних умов на приєднання до енергомережі..
щодо технічної альтернативи 1
Не розглядається.
щодо технічної альтернативи 2
Не розглядалася.
щодо територіальної альтернативи 1
Не розглядалася.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
Інженерна підготовка території включає планування майданчика та облаштування фундаментів під обладнання та споруди трансформаторної ПС із заходами, та опори ПЛ, під’їзної дороги до об’єктів будівництва. При розробці проекту під фундаменти, всі заходи з інженерної підготовки та захисту проектованої території від несприятливих природних (зсуви, ерозія схилів, підтоплення тощо) будуть розроблятися з урахуванням результатів інженерно-геологічного вишукування. Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, археологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі згідно чинного законодавства. Проектні рішення в період будівництва та експлуатації будуть забезпечувати раціональне використання ґрунту, будуть передбачені заходи протидії підтопленню, просіданню, активізації інших екзогенних процесів, а також охоронні, відновлювані, захисні та компенсаційні заходи.
щодо технічної альтернативи 1
Не розглядалася.
щодо технічної альтернативи 2
Не розглядалася.
щодо територіальної альтернативи 1
Не розглядалася.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
Щодо планованої діяльності
Можливі впливи планованої діяльності з будівництва та експлуатації ПС із заходами та ПЛ на довкілля включають:
Клімат і мікроклімат:
Викиди паро-повітряної суміші відсутні, локальне підвищення температури і вологості повітря не прогнозується. Сприяння місцевому туманоутворенню і зниженню сонячної інсоляції даної території не очікується. Планова діяльність на клімат і мікроклімат не впливає. Повітряне середовище Під час будівництва: відбувається незначне забруднення повітряного середовища від працюючих будівельних машин та механізмів. Під час експлуатації: вплив на повітряне середовище за рахунок приєднання ВЕС Зофія ІІ та Зофія ІІІ є позитивним, очікується скорочення викидів оксиду вуглецю (СО2) на рівні близько 1 980 000 т щорічно.
Геологічне середовище та ґрунти:
Згідно обстеження геологічного середовища та ґрунтів майданчика розміщення ПС із заходами і прилеглої території, небезпечні геологічні процеси (сейсмічні, карстові, зміщення пластів) відсутні.
Під час будівництва основним впливом на ґрунти буде збільшення вразливості до ерозії через ущільнення ґрунту та втрату рослинності. При виробництві земляних робіт по влаштуванню фундаментів під обладнання ПС із заходами та опор ПЛ попередньо проводиться зрізання рослинного ґрунту з майданчика будівництва. Складування рослинного і мінерального ґрунту в тимчасових відвалах проводиться окремо. Частина рослинного ґрунту використовується для покриття обвалування, решта розрівнюється на прилеглій території. Також є потенційна можливість забруднення ґрунтів відходами. Під час експлуатації: головний вплив на ґрунти буде пов'язаний із постійним рухом транспорту.
Водне середовище.
Під час будівництва: виконання земляних робіт, будівництво доріг та використання важких транспортних засобів може призвести до зміни схеми поверхневого дренажу. Передбачається, що всі потреби в воді (питна та для будівельних робіт) буде постачатися на місцевому рівні, а транспортування до місця здійснюється вантажівкою. Потенційні джерела забруднення підземних вод під час будівництва включають витік і розлив масла з машин та скидання санітарних відходів та стічних вод. Під час експлуатації: потенційне збільшенням стоку та ерозії, в першу чергу, існуючими або новими каналами ерозії, які живляться стоками з доріг. Потенційні джерела забруднення підземних вод під час експлуатації включають санітарні відходи, витоки та розливання масел або хімікатів. Мінімальна відстань від майданчика розміщення ПС із заходами та ПЛ до урізу води Молочного лиману становить приблизно 5.3 км. Із застосуванням усіх запланованих заходів щодо забезпечення жорсткого контролю поводження з небезпечними, забруднюючими матеріалами з метою запобігання їх розливу або іншим шляхом попадання у поверхневі води під час будівництва, а також запланованого будівництва маслозбірників коло чотирьох силових трансформаторів 195 МВА, експлуатації та технічного обслуговування ПС із заходами та ПЛ, не очікується ніякого впливу планованої діяльності на поверхневі води в результаті забруднення.
Природно-заповідний фонд Території ПЗФ (вищого та нижчих рангів) у межах площадки ПС із заходами та ПЛ, та їх буферних зон відсутні. Проект не зачіпає землі природних заповідників, національних парків або інших об’єктів заповідного фонду. Споруди ПС із заходами та ПЛ планується збудувати в сільськогосподарській зоні, яка характеризується агрокультурами. В межах проектованої території ПС із заходами та ПЛ природна деревна рослинність відсутня. Прямі загрози, які могли сприяти порушенню рослинного покриву в процесі будівництва та експлуатації ПС із заходами та ПЛ, мінімальні або відсутні. Будуть передбачені дії, направленні на зменшення можливих ризиків щодо порушення природного рослинного покриву при будівництві ПС із заходами та ПЛ.
Тваринний світ.
Існує два способи, в яких планована діяльність може мати несприятливий вплив на тваринний світ: пряма втрата середовища існування; і втрата середовища проживання через занепокоєння (акустичний вплив обладнання ПС із заходами та ПЛ, наявність на ділянці людей, пожвавлення руху транспорту). ПС із заходами та ПЛ будуть встановлена таким чином, щоб уникнути місця найвищої якості середовищ існування.
Культурна спадщина.
Проект не має безпосереднього впливу на будь-яку міжнародну або національно визнану культурну спадщину. Результати тривалої археологічної експертизи були враховані під час вибору ділянки, щоб забезпечити мінімізацію прямого впливу на існуючі археологічні чи культурні об'єкти.
Аспекти охорони здоров’я (акустичний вплив та електромагнітний вплив).
Під час будівництва: будівельний шум, як правило, носить тимчасовий характер і викликається як рухомими, так і статичними джерелами. Під час експлуатації: шум від роботи обладнання ПС із заходами виникає через дію магнітного поля і є незначним. Елетромагнітне поле є наслідком роботи силових трансформаторів високої напруги і його вплив буде враховано на стадії проектування і відповідності до діючих в Україні норм. Навантаження на інфраструктуру регіону.
Транспортна інфраструктура району будівництва.
Представлена сільськими та польовими дорогами без твердого покриття та дорогою М18. Для будівництва і подальшого обслуговування ПС із заходами потрібне облаштування під'їзної доріг з твердим покриттям. В процесі будівництва місцева транспортна інфраструктура зазнаватиме впливу з огляду на додатковий рух навантаженого транспорту, будівельної техніки тощо.
Будівництво ПС із заходами призведе до утворення як побутових, так і будівельних відходів від будівельного майданчику, адміністративно-побутових будівель та, можливо, небезпечних відходів від будівельного обладнання. Шкідливі відходи, які можуть утворитися при будівництві, включають моторні, гідравлічні та трансмісійні масла разом з масляними фільтрами та абсорбентами. Для будівництва та експлуатації тверді та санітарні відходи зберігатимуться на місці до транспортування до відповідного майданчика для зберігання.
Відходи будуть розміщені в місці, погодженому з відповідним місцевим органом відповідного регіону чи працівником з охорони навколишнього середовища.
Навколишнє соціальне середовище (населення).
Потенційні впливи, пов’язані із атмосферними викидами, забрудненням ґрунтів та водних ресурсів, аспекти охорони здоров’я, навантаження на інфраструктуру описані вище. Будівництво та експлуатація запропонованої ПС із заходами буде надавати позитивний вплив на місцеву економіку через безпосередню зайнятість місцевого населення (10-15 осіб) та опосередковану зайнятість (харчування, комунальні послуги для будівельників тощо) під час будівництва, а також в більш довгостроковій перспективі - у вигляді орендної плати за земельну ділянку і податкових надходжень до місцевого бюджету, плати за послуги місцевих комунальних служб, і зайнятості технічного обслуговуючого персоналу. Проект будівництва ПС із заходами та ПЛ передбачає залучення значних інвестицій в економіку Якимівського, Мелітопольського району та Токмацького районів. Ніякого примусового переселення чи вилучення додаткових земельних ділянок не очікується. Реалізація Проекту є вагомим внеском у розвиток як регіональної економіки, так і економіки України в цілому.
щодо технічної альтернативи 1
Не розглядалася.
щодо технічної альтернативи 2
Не розглядалася.
щодо територіальної альтернативи 1
Не розглядалася.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Планована діяльність з будівництва та експлуатації ПС 330/35 кВ “Азовська” з заходами кабелів від двох вітроелектростанцій та однієї дволанцюгової ПЛ 330 кВ довжиною приблизно 93 км належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до статті 3, пункт 3, підпункт 4 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” No 2059- VIII від 23 травня 2017 року.
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності із ст.6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” No 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
Зокрема, планується провести дослідження із впливу планованої ПС із заходами від двох ВЕС та ПЛ на повітря, ґрунт, поверхневі та ґрунтові води, культурну спадщину (археологія), флору і фауну районів та ОТГ, де планується будівництво ПС із заходами та ПЛ. В рамках ОВД буде досліджене техногенне навантаження на місцеву інфраструктуру (водопостачання, утилізація побутових та будівельних відходів, транспортне навантаження) та соціальноекономічні умови існування місцевих громад (зокрема, вплив на здоров’я людей, умови існування тощо). Будуть розроблені ефективні та дієві заходи, спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення негативного впливу на довкілля. У науковому звіті щодо впливу будівництва ПС із заходами від двох ВЕСів будуть зазначені застосовані наукові методики, а також джерела інформації, використаної в ходи досліджень та розрахунків.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
• підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
• проведення громадського обговорення планованої діяльності;
• аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
• надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
• врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на виконання будівельних робіт, що надається Державною архітектурнобудівельною інспекцією у Запорізькій області.
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство енергетики та захисту довкілля України, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035, Відділ оцінки впливу на довкілля: eia@menr.gov.ua, тел. (044) 206-31-50. Контактна особа: Шимкус Марина Олександрівна, начальник відділу оцінки впливу на довкілля, (044) 206-31-15, (044) 206-31-64.

Четвер, 14 Листопада 2019 10:56 | Переглядів: 36